søndag den 28. september 2008

En god gang gedemarked

Nu har jeg oprettet en bruger på LibraryThing og fået tilføjet lidt af hvert. Tvivlen meldte sig da jeg påbegyndte mit arbejde med at tilføje bøger til mine digitale hylder – skulle det være yndlingsbøger, eller de bøger der reelt står på mine hylder ved siden af mig? Jeg endte op med en god gang gedemarked af bøger jeg har, bøger jeg gerne vil have og bøger jeg egentlig godt kunne være foruden.
Jeg synes konceptet i det digitale, individuelle bibliotek er super godt. Vi db-studerende er sandsynligvis de første til at skrive under på LibraryThing’s mange mulig- og vidunderligheder. Men et utal af – lad mig udtrykke det som kognitive, arkitektoniske systemer, vil da finde glæde og ro ved at eje egen bogsal. Og det er tillige skægt at bladre rundt i andre bloggeres samlinger.
Dog ser jeg LibraryThing som et uendeligt projekt. Her vil man aldrig stå tilbage med et færdigt produkt og kan ikke se nogen ende på det. Som bogentusiast er dette dog blot endnu en fordel.
Og til slut absolut ikke at forglemme: min private bogsamling er straks langt mere overskuelig. Nu behøver jeg ikke at lede længe for at finde ud af om en bestemt bog findes på mine private hylder.

3 kommentarer:

Faidre sagde ...

Det er nok en entusiasme som din jeg selv mangler i forhold til LibraryThing... Måske hvis jeg tog mig noget bedre tid til at sætte mig ind i mulighederne, ville jeg få mere ud af det..? Med venlig hilsen fra et kognitivt arkitektonisk system ;)

Iben sagde ...

Hejsa!!
Tak for din kommentar:-)
Ja, jeg ved godt en del af de bøger jeg har er filmatiserede.. men jeg har ikke set ret mange af filmene... jeg synes altid jeg bliver lidt skuffet hvis jeg har læst en rigtig god bog og så ser filmen...
Jeg kan også se du har en hel del klassikere på din LibraryThing... men altså også en hel del som jeg ikke kender.... spændende...

Pernille sagde ...

Hej Naja.
Kan godt lide dit udvalg af Stephen King romaner. Har selv læst Carrie og Pigen der elskede Tom Gordon, hvor især Carrie gjorde indtryk på mig.
Vi har talt meget om hvilke forfattere vi hver især foretrækker og du har talt meget varmt om Erlend Loe, så jeg vil godt vide, hvilken af hans bøger du synes man skal starte med at læse?
Lille Lucifer er et must read efter min mening ;D

Mvh Pernille